Kozmopolitizm Nedir, Ne Demek, Tanımı, Hakkında Bilgi
Kozmopolit bir topluluk, kapsayıcı bir ahlak, paylaşılan bir ekonomik ilişki veya farklı ulusları kapsayan siyasi bir yapıya dayanabilir. Kozmopolit bir toplulukta farklı yerlerden (örneğin ulus-devletler) bireyler karşılıklı saygıyla ilişkiler kurarlar. Örnek olarak, Kwame Anthony Appiah, farklı yerlerden (fiziksel, ekonomik vb.) Bireylerin, farklı inançlarına (dini, politik, vb.) Rağmen karşılıklı saygı ilişkilerine girdikleri kozmopolit bir topluluğun olasılığını öne sürmektedir.
Kelime Antik Yunanca’dan gelmektedir: “κόσμος”, kosmos, yani “dünya”, “evren” veya “kozmos”, “êολίτης”, “politês” veya “citizen” veya “[ολίτης” den gelen osοσμοπολίτης veya kosmopolitês bir şehrin]. Çağdaş kullanım, “dünya vatandaşı” terimini tanımlar.
Kozmopolitizm tanımları genellikle “dünya vatandaşı” nın Yunan etimolojisiyle başlar. Bununla birlikte, Appiah’ın işaret ettiği gibi, orijinal anlamda “dünya”, mevcut kullanım varsayıldığı gibi dünya veya dünya değil “kozmos” veya “evren” anlamına geliyordu. Bu konuyla ilgilenen bir tanım, politik küreselleşme üzerine yakın tarihli bir kitapta verilmiştir:
Felsefi kökler
Diyojen
Kozmopolitizm, Eski Yunanistan’daki Cynic hareketinin kurucu babası olan Sinope Diogenes’e (yaklaşık 412 B.C.) kadar uzanır. Diogenes’in içinden: “Nereden geldiğini sordu, diye cevap verdi: ‘Ben dünya vatandaşıyım (kosmopolitês)’”. Eski Yunanistan’da, o dönemde sosyal kimliğin en geniş temeli, bireysel şehir devleti ya da grup olarak Yunanlılardı (Hellenler). Daha sonra Diogenes’in fikrini alıp geliştiren Stoikler, tipik olarak, her bir insanın “iki toplumda yaşadığı – doğuşumuzun yerel topluluğu ve insan argümanı ve özlem topluluğu” olduğunu vurguladı. Stoik kozmopolitizmi anlamanın yaygın bir yolu, Hierocles’ın kendisinin etrafındaki ilk, hemen yakın aile, geniş aile, yerel grup, vatandaşlar, ülke vatandaşı, insanlık alanlarından biri olan eş merkezli çemberler olarak görmemiz gerektiğini belirten çember kimlik modelidir. Bu çevreler içinde insanlar, Stoiklerin Oikeiôsis dediği başkalarına karşı “yakınlık” veya “sevinç” hissi duyuyorlar. Dünya vatandaşlarının görevi daha sonra “çevreleri bir şekilde merkeze doğru çekerek, bütün insanları şehir sakinleri gibi daha fazla hale getirme” olur.
“Kozmopolitizm”, milliyetçiler tarafından ortodoksiye karşı çıkan “yabancı” fikirlere karşı kullanılan retorik bir silah haline geldi. Avrupalı Yahudiler sık sık “köksüz kozmopolit” olmakla suçlandılar. 1946’daki bir Moskova konuşmasında Joseph Stalin, “pozitif Sovyet kahramanı, hepimizin savaştığı her türlü yabancı ve kozmopolitizmden önce türetildiği ve aşağılık olduğu yazılara saldırdı. Siyasi yemek artıklarının özelliği olan Lenin birçok kez alkışlandı. ” 21. yüzyılda, epitel Rusya’da Vladimir Putin ve Macaristan ve Polonya’daki milliyetçiler tarafından kullanılan bir silah haline geldi. Modern zamanlarda, bir Trump yönetimi kıdemli politika danışmanı olan Stephen Miller, CNN muhabiri Jim Acosta’yı hükümetin yeni göç planı hakkında bir tartışma sırasında “kozmopolit önyargı” sergilediği için açıkça eleştirdi.