Tamara Karsavina Kimdir, Hayatı, Hakkında Bilgi

25

Karsavina, iri gözleri, belirgin yüz çizgileriyle Fokine’nin balede oluşturmak istediği anlatımcı üslubun en iyi yorumcularından biri olmuştur. Dans ederken bedeninin tümünü kullanmakta ve her harekete bir anlatım kazandırmakta büyük bir ustalık sağlamıştır. Özellikle, Stravinski’nin müziği, Fokine’ nin koreografisiyle gerçekleştirilen Ateş Kuşu’ndaki dansıyla Avrupa çapında başarı kazanmıştır. Ayrıca Kraliyet Dans Akademisi’nde yaptığı çalışmalarla İngiliz balesinin gelişiminde de etkili olmuştur.

• YAPITLAR (başlıca): Rol Aldığı Baleler: Les sylphides, 1908; müz. Ghopin; Kleopatra, 1909, müz. Ârensky; Karnaval, 1910, müz. Schumann; Ateş Kuşu 1910, müz. Stravinski; Le Spectre de la rose, 1911, müz. C.M.von Weber, (“Gülün Ruhu”); Petruşka, 1911, müz. Stravinski; Dafni ile Khloe, 1912, müz. Ravel; Altın Horoz, 1914, müz. Rimski-Korsakov;/e«x, 1913, müz. Debussy, (“Q-yun”); Pulcinella, 1920, müz. Stravinski, Kitap: Theatre Street, 1930, (“Tiyatro Caddesi”); Ballet Technique, 1956, (“Bale Tekniği”); Classical Ballet: The Flow of Movement, 1962, (“Klasik BaleıHareketin Akışı”).

Türk ve Dünya Ünlüleri Ansiklopedisi