Sosyoloji
Emrah Kaya – Doğu Karadeniz Müzik Kültürü İçerisinde Nefesli Sazların Yeri
Doğu
Karadeniz Müzik Kültürü İçerisinde Nefesli Sazların Yeri
(Emrah Kaya’nın tezi, Doğu Karadeniz Bölgesinde icra edilen müzik ve müziğin icrasında kullanılan çalgılar hakkında malumat arayanlara faydalı olacağını düşündüğümüz bir çalışma. Bu nedenle de tezin kısa bir özetine yer vermiştik burada, fakat Emrah Kaya özet metnini portaldan kaldırmamızı istedi, belli ki düşündüğümüz gibi değilmiş…)
Karadeniz Müzik Kültürü İçerisinde Nefesli Sazların Yeri
(Emrah Kaya’nın tezi, Doğu Karadeniz Bölgesinde icra edilen müzik ve müziğin icrasında kullanılan çalgılar hakkında malumat arayanlara faydalı olacağını düşündüğümüz bir çalışma. Bu nedenle de tezin kısa bir özetine yer vermiştik burada, fakat Emrah Kaya özet metnini portaldan kaldırmamızı istedi, belli ki düşündüğümüz gibi değilmiş…)
Tezde ayrı başlıklar halinde
Ordu ,Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Gümüşhane, Bayburt
Yöre Müziği
Yöre Müziği
hakkında bilgi veriliyor.
ÇALGILAR
başlığı altında da
Mey, Zurna, Dilli
Kaval, Dilsiz
Kaval, Klarinet, Tulum, Sipsi, Çifte, Ağız
Mızıkası, Çimon hakkında bilgi veriliyor.
Mey, Zurna, Dilli
Kaval, Dilsiz
Kaval, Klarinet, Tulum, Sipsi, Çifte, Ağız
Mızıkası, Çimon hakkında bilgi veriliyor.
—